close
 
Speechless /默不作聲
fr. Aladdin/ Princess Jasmine /Naomi Scott
(Jasmine is my favorite Disney Princess)
 
Here comes a wave
這浪潮
Meant to wash me away
想要把我沖走
A tide that is taking me under
一股讓我失望的潮流
Swallowed in sand
吞下沙子
Left with nothing to say
只能無話可說
My voice drowned out in the thunder
我的聲音在雷聲中被淹沒了
 
But I won't cry
但我不哭
And I won't start to crumble
而且我不想開始崩潰
Whenever they try
每當他們嘗試
To shut me or cut me down
讓我閉嘴
 
# I won't be silenced
我不會沉默
You can't keep me quiet
你不能讓我保持安靜
Won't tremble when you try it
嘗試時不會顫抖
All I know is I won't go speechless
我知道的是我不會默不作聲
 
Cause I'll breathe
因為我還會呼吸
When they try to suffocate me
當他們試圖窒息我
Don't you underestimate me
你不要低估我
Cause I know that I won't go speechless
因為我知道我不會默不作聲
 
Written in stone
寫在石頭上
Every rule, every word
每個規則,每個字
Centuries old and unbending
幾個世紀且不屈不撓
Stay in your place
留在你的位置
Better seen and not heard
更好看,沒有聽到
But now that story is ending
但現在這個故事即將結束
 
Cause I
因為我
I cannot start to crumble
我無法開始崩潰
So come on and try
所以來試試吧
Try to shut me and cut me down
試著讓我閉上嘴巴並勝過我
 
# I won't be silenced
我不會沉默
You can't keep me quiet
你不能讓我保持安靜
Won't tremble when you try it
嘗試時不會顫抖
All I know is I won't go speechless
我知道的是我不會默不作聲
 
Let the storm in
讓風暴進來吧
I cannot be broken
我不能被打倒
No, I won't live unspoken
不,我會直言不諱
Cause I know that I won't go speechless
因為我知道我不會默不作聲
 
Try to lock me in this cage
試著把我鎖在這個籠子裡
I won't just lay me down and die
我不會躺著等死
I will take these broken wings
我會用這破碎的翅膀
And watch me burn across the sky
看我燃燒劃過天際
And it echoes saying
回聲不斷附和著說:
 
I won't be silenced
我不會沉默
No,you will not see me tremble when you try it
不,當你嘗試時,你不會看到我顫抖
All I know is I won't go speechless
我知道的是我不會默不作聲
Speechless
默不作聲
Cause I'll breathe
因為我會呼吸
When they try to suffocate me
當他們試圖窒息我
Don't you underestimate me
你不要低估我
Cause I know that I won't go speechless
因為我知道我不會默不作聲
All I know is I won't go speechless
我知道的是我不會默不作聲
 


https://www.youtube.com/watch?v=mw5VIEIvuMI

arrow
arrow
    全站熱搜

    Michelle 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()